Dags för en ultimat listuppdatering igen. Det gäller alltså skapandet av en årsbästalista och det kräver ju inte lite engagemang och bestämdhet. Här äro de nominerade för första halvåret 2011.
Redan i Final
Dark Places av Gillian Flynn (Januari)
Kattöga av Margaret Atwood (Februari)
Extremely Load and Incredibly Close av Jonathan Safran Foer (Mars)
Different Seasons av Stephen King (April)
Själens begär av Christine Falkenland (Maj)
Mordbyn av Andrea Maria Schenkel (Juni)
Det (juli)
De får en andra chans
Pretty Monsters av Kelly Link (Januari)
Darling River av Sara Stridsberg (Januari)
Fortfarande Alice av Lisa Genova (Februari)
Den drunknade av Therese Bohman (Februari)
Mot ljuset av Elin Boardy (Mars)
Agnes Cecilia – en sällsam historia av Maria Gripe (Mars)
I det förflutna av Kate Morton (April)
Cirkeln av Sara Bergmark Elfgren & Mats Standberg (April)
Tjärven av John Ajvide Lindqvist (Maj)
Vägen av Cormac McCarthy (Maj)
En dåre fri av Beate Grimsrud (Juni)
Vända blad av Julie Jézequel (Juni)
Svart dam av Maria Fagerberg (Juli)
Flickan under jorden av Elly Griffiths (Juli)
Åh vilken lista… Måste knåpa ihop en egen när jag kommit ikapp med övrig dokumentation.
Nu har jag inte läst riktigt alla här, men hjälp vad det kliar i fingrarna att stuva om bland dina final- och andra chansen-böcker! Du har helt fel på vissa punkter!!! 😉
Det kan jag väl aldrig tro 😉